امتداد جهاد بسیجیان از سیل و زلزله تا کرونا/ بسیج، خودکفایی در تولید و صادرات ماسک را کلید زد

بسیجیان، سربازان همیشه آماده خدمت

در بحران‌های مختلفی که کشورمان با آن مواجه شده است، همیشه شاهد حضور پررنگ بسیجیان بوده‌ایم. از سیل و زلزله گرفته تا مقابله با ویروس کرونا، بسیجیان با ایثار و از خودگذشتگی، در خط مقدم خدمت‌رسانی قرار گرفته‌اند.

روحانی: بسیجیان تا شکست کامل کرونا در صحنه خواهند ماند

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، با اشاره به نقش مؤثر بسیجیان در مقابله با ویروس کرونا، گفت: «با شیوع ویروس کرونا، اقدامات جهادی بسیج پس از کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و جبران خسارات ناشی از سیل ادامه دارد و بسیجیان تا شکست کامل این ویروس در صحنه خواهند ماند.»

خودکفایی در تولید ماسک، افتخار دیگری برای بسیجیان

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بسیجیان در دوران کرونا، خودکفایی کشور در تولید ماسک بود. با همت و تلاش بسیجیان و دیگر نیروهای جهادی، خطوط تولید ماسک در سراسر کشور راه‌اندازی شد و نیاز کشور به این محصول حیاتی برطرف شد. حتی به مرحله‌ای رسیدیم که توانستیم ماسک تولید شده در کشور را به سایر کشورها صادر کنیم.

بسیج، الگویی برای خدمت‌رسانی

فعالیت‌های گسترده بسیجیان در مقابله با کرونا نشان داد که بسیج یک نهاد مردمی و انقلابی است که در همه حال آماده خدمت‌رسانی به مردم است. بسیجیان با روحیه جهادی و ایثارگری خود، الگویی برای همه آحاد جامعه شدند و نشان دادند که در شرایط سخت و بحرانی، مردم ایران همواره یکپارچه و متحد هستند.

برخی از اقدامات بسیجیان در مقابله با کرونا:

  • تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده
  • برپایی مراکز غربالگری و تست کرونا
  • کمک به بیماران کرونایی و خانواده‌های آن‌ها
  • ضدعفونی کردن اماکن عمومی
  • اطلاع‌رسانی و آموزش مردم در خصوص پیشگیری از کرونا

سخن آخر

بسیج با حضور فعال و مؤثر خود در مقابله با بحران‌های مختلف، نشان داده است که یک نیروی کارآمد و پرتلاش است. بسیجیان با ایثار و از خودگذشتگی، افتخار آفرینی می‌کنند و الگویی برای همه آحاد جامعه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *