مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری سبزوار گفت: پیگیر طرح نوسازی تاکسی های فرسوده سبزوار هستیم.

فواد سحابی با تاکید بر اینکه توقف فعلی طرح نوسازی تاکسی های فرسوده موضوعی کشوری است، افزود: به دلیل تعداد زیاد تاکسی های فرسوده در کشور و مشکلات پیش رو فعلا تحقق این مهم امری زمانبر به نظر می رسد.

 

وی اختلافات شرکت ایران خودرو با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، عدم اعطای تسهیلات از سوی بانک عامل و انحصاری بودن خودرو توسط شرکت مذکور را از دلایل مهم کندی روند نوسازی تاکسی های فرسوده برشمرد.

 

سحابی با بیان اینکه سال گذشته نوسازی ۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده سهمیه سبزوار بود، افزود: از این تعداد در نیمه دوم سال گذشته ۲۳ دستگاه تاکسی نوسازی و به ناوگان اضافه شد.

 

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه تاکسی‌هایی که عمر بالای ۱۰ سال دارند، مشمول طرح نوسازی می شوند، بیان داشت: بر اساس ضابطه در شهر سبزوار ۲۳۷ تاکسی فرسوده وجود دارد که از این تعداد سال گذشته ۲۳ تاکسی نوسازی شدند و مابقی در صف نوسازی قرار گرفته اند.

 

وی تاکید کرد: البته تاکسی هایی که واقعا در صف نخست طرح نوسازی هستند کمتر از ۵۰ دستگاه تاکسی می باشند.

 

سحابی در پاسخ به پرسشی که آیا به تعداد نوع تاکسی های شهر که سمند، پراید و پژو هستند، خودروی دیگری افزوده نخواهد شد، گفت: یادآور می شوم که یکی از موارد کندی روند نوسازی انحصاری بودن خودرو است، شرکت ایران خودرو چندی پیش اعلام نمود که فقط خودروی سمند EF۷ را به دارندگان واجد شرایط اعطا می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه استقبال و رضایت تاکسیرانان برای ما بسیار حائز اهمیت است، گفت: این خودرو قیمتی بالغ بر ۳۱ میلیون تومان دارد در حالی که در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌های درون‌شهری، به هر یک از ثبت‌نام شدگان در ازای خودروهایشان ۵۰ میلیون ریال پرداخت و وام ۲۰ میلیون تومانی اعطا می شود و تا باقی مبلغ راننده خود مجبور به پرداخت است.

 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی سبزوار همچنین با بیان اینکه خودرو پراید از حیث زیست محیطی مورد تایید سازمان محیط زیست و نیروی انتظامی قرار نگرفته است، افزود: در برهه ای از زمان اضافه شدن خودرو تیبا به چرخه ناوگان مطرح بود که گویا با ان موافقت نشده است.

 

سحابی عمر مفید ناوگان تاکسیرانی سبزوار را ۵ و ۶ دهم سال بیان کرد و اظهار داشت: سبزوار نسبت به سایر شهرهای دیگر همچون مشهد که دارای عمر ناوگان ۸ و ۷ دهم سال می باشد در شرایط نسبتا خوب و مطلوبی بسر می برد.

 

وی در پایان به پیگیری و اعطای بیمه تکمیلی برای حدود ۳ هزار تاکسیران سبزواری که مجوز کار دارند اشاره کرد.

 

منبع: روابط عمومی شهرداری سبزوار/